zaterdag 13 november 2010

De Jager en Zijn Prooi

Ik heb al te lang niets meer gelezen voor mijn plezier. Niet dat manuscripten lezen niet plezierig kan zijn. De laatste weken heb ik zeker twee manuscripten onder ogen gekregen waar ik erg enthousiast over ben. Maar ik lees bijna niet meer voor mijn plezier.
Vandaar dat ik, nadat de zoon me langs een hele rij Pieten en de Sint had gesleept (ja, Sinterklaas arriveerde in een drijfnat Maastricht. De man kan klonen en heeft een verborgen materie-transmitter, want hij schijnt op een waarschijnlijk aantal locaties tegelijk te zijn waargenomen vandaag), zelf op jacht ben gegaan in de plaatselijke Selexyz, een prachtige boekwinkel in een oude kerk.
Met een wishlist bij de hand die ik van de altijd behulpzame en bijna onfatsoenlijk getalenteerde Thomas Olde Heuvelt heb gekregen, heb ik twee boeken van Neil Gaiman meegesleurd en een viertal andere van diverse auteurs besteld. Dat wordt weer genieten in de avonden... als mijn eigen schrijfwerk het toelaat. Maar aan de andere kant... niets inspireert zo als een goed boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten